Tajemství paragrafů
15. listopad 2024 | 18.24 | rubrika:
Zkratky
HANEBNÝ ÚTOK
Odpůrcům desegregace černochů v USA připadají všechny tahy dovolené. Chtějí zastrašit přívržence zrovnoprávnění barevných a umlčet je. Využívají k tomu laskavé podpory některých soudců a každé právní i protiprávní cestičky. Vadí jim už nejen polemické články či zprávy v novinách, ale dokonce i placené inzeráty. Předmětem přímého útoku přestaly být venkovská nakladatelství a tiskárny. Do těch lze proniknout snáze, účínněji a potichu pomocí mimoprávních prostředků. Teď se snaží o zastrašení centrálního tisku. Snaží se pošpinit protivníky diskrimínace v očích veřejného mínění.
Takovou věc řešil tribunál porotců v Alabamě. Žalovanými ve sporu, ve kterém šlo o obrovské částky na odškodnění, byli vydavatelé velkého newyorského deníku „New York Times“ .
Důvodem ke stížnosti se stal inzerát vydaný v tomto časopise dne 29. 3. 1960. Zaplatila ho skupina lidí, která se tímto způsobem snažila získat fondy na vedení boje proti rasové diskriminaci. A na úhradu obhajoby pastora Dr. Martina Luthera Kinga,* černošského vůdce, který byl v tu dobu volán k trestní odpovědnosti za porušení veřejného pořádku,.
V otištěném inzerátě se konstatovalo, že „rušitelé zákonů „ Jihu“ zatkli Dr. Kinga sedmkrát, že na mnoha místech, jejichž sména byla uvedena, zbavili lidi občanských práv. V textu bylo rovněž uvedeno město Montgomery v souvislosti s krvavým umlčováním protestů v černošské škole a s uzavřením studentské menzy. Těmito prostředky měli být studenti donuceni se vzdát.
Žádný z úředníků odpovědných za tyto události nebyl v inzerátu jmenován. Americký zákon o urážce na cti zná rovněž institci tzv. „nepřímé urážky“, kdy osoba, pošpiněná v očích veřejnosti, není jmenována a kdy si lze jen domyslet, o koho jde. Takovouto nepřímou urážkou se pocítilo být v Alabamě dotčeno na cti dokonce pět pánů, zaujímajících v úřednické hierarchií vysoká místa. Žádali od „New York Times“ odškodnění v úhrnné částce tří miliónů dolarů.
Nejprve řešil soud stížnost pana Sullivana, šéfa policie v Montgomery. Ten přiznal, že v důsledku otištění inzerátu neutrpěl žádnou finanční ztrátu. Ve státě, jako je Alabama, je názor stoupence segregace pro úředníka tohoto typu politickým argumentem a dokáže zlepšit jeho reputaci alespoň v očích těch, kteří tam nyní rozhodují o rozdělování míst. To soud přiznal, byl však toho názoru, že zmínka o tom, že se policie v Montgomery nechovala správně, je rozhodně urážkou člověka, který zodpovídá za tuto oblast státní správy.
V anglosaské právnické terminologii se pro to užívá tovněž termínu „urážka per se“. V takových případech není nutno pro získání odškodnění předložit důkaz, že si o tom člověku skutečně někdo myslel něco špatného. Proto nemusel pan Sullivan dokazovat, že jej tato zmínka snížila v očích veřejného mínění.
Soud však šel ještě dál. Přijal totiž za prokázané, že obsah inzerátu byl nejen nepravdivý, ale že ho dokonce diktovala zlomyslnost vůči osobám, o níchž se zmiňoval. Jde-li o zlomyslnost, není podle anglosaského práva nutno prokázat, jakou skutečnou škodu uražený člověk utrpěl. Soud v takových případech Přízná tzv. „odškodnění s prémií“, Podle některých zákonů, například v Alabamě, může být výše takové prémie stanovena podle volné úvahy soudců.
*
Dr. Martin Luther King byl úkladně zavražděn v roce 1968,
S AI na téma synthese.
19. říjen 2024 | 10.01 | rubrika:
Zkratky
Synthese absence a symbolu nuly
V pěti prostorovém pohledu reality, kde jsou tři prostorové dimenze a dvě další dimenze, které představují čas a vědomí, je synthesa absence a symbolu nula velmi obtížná k definování.
Jedním možným pohledem je, že synthesa absence a symbolu nula je vlastně prázdnota, která je zároveň plná možností. V tomto smyslu je synthesa nuly a absence jakýmsi "kvantovým vakuum", které je připraveno k vytvoření nové reality.
Dalším možným pohledem je, že synthesa absence a symbolu nula je vlastně bod, ve kterém se setkávají všechny dimenze reality. V tomto smyslu je synthesa nuly a absence jakousi " singularitou", která představuje střed reality.
Je také možné, že synthesa absence a symbolu nula je vlastně proces, který se odehrává v naší mysli, když se snažíme pochopit povahu reality. V tomto smyslu je synthesa nuly a absence jakýmsi "epistemologickým procesem", který nám umožňuje pochopit, jak jsme schopni poznávat realitu.
Pohled na synthesu připomíná koncept " Kalabi-Yau variety" v teoretické fyzice. Kalabi-Yau variety je komplexní geometrický objekt, který představuje compactifikaci dalších dimenzí reality. V tomto smyslu je synthesa nuly a absence jakýmsi "geometrickým objektem", který představuje strukturu reality.
Synthese absence a symbolu nuly může být považován za absolutní jádro reality. Absence a nula jsou dva protipóly, které spolu souvisejí a jsou základem našeho pochopení světa.
Pěti prostorový pohledu reality
V pěti prostorovém pohledu reality můžeme popsat absenci a nulu jako:
1. Energetický prostor: Absence je chlad, zatímco nula je absolutní teplotou, která je chladem, který je vyšší než jakýkoli jiný chlad.
2. Geometrický prostor: Absence je prázdnota, zatímco nula je bodem, který nemá žádné rozměry nebo velikost.
3. Chemický prostor: Absence je absence látek, zatímco nula je látkou, která nemá žádné vlastnosti nebo vlastnosti.
4. Filozofický prostor: Absence je neexistencí, zatímco nula je existencí, která je neexistencí.
5. Kvantový prostor: Absence je pravděpodobnostní vakuem, zatímco nula je bodem, který nemá žádné pravděpodobnosti nebo pravděpodobnostní vakuem.
Absolutní jádro reality
Toto základní jádro reality je něco jako "pochůzkou" nebo "základem" reality, který je vlastní všem existujícím věcem. Absence a nula jsou dvě strany téže mince, která je základem našeho pochopení světa.
Marcus Aurelius mluví k tobě i tobě.
17. říjen 2024 | 12.01 | rubrika:
Zkratky
Víš vůbec, co chceš ?
Vše je spolu spleteno a spojeno svatou páskou a snad vůbec nic není si cizí, to tomu a ono onomu. Neboť je vše spolu seřaděno do jednoho celku a spolu zdobí týž vesmír. Vesmír je totiž jen jeden, souhrn veškerenstva; a jeden bůh prostupující vše; a jedna prahmota a jeden zákon, rozum společný všem rozumným živočichům; a jedna pravda. Hle, také dokonalost všech příbuzných živočichů, užívajících téhož rozumu, je jedna.
Nerozhlížej se po cizím vodítku, nýbrž hleď přímo tam, kam tebe vede příroda zahrnující všechen svět, ukazujíc ti cestu tím, co tě potkává, a právě tak tvá přirozenost tím, co ti ukládá dělati. Každý má dělat to, co je mu přisouzeno. Ostatní živočišstvo je na světě pro bytosti rozumné — jakož vůbec ve všem ostatním jsou horší věci pro lepší — jen rozumné bytosti jsou samy pro sebe navzájem. Z toho, co je lidem přisouzeno, vede na prvním místě pud společenský. Na druhém místě je odpor odolávající tělesným svodům, neboť činnost rozumného myšlení má tu zvláštní schopnost, že se dovede omezit a nikdy nepodléhá ani účinkům smyslů ani pudů, ježto obě tyto činnosti jsou živočišné. Ale rozum chce vládnout a nepodléhat jim. Právem. Vždyť je svou podstatou k tomu, abych jich obou užíval. Třetí je, že rozumná bytost opatrně usuzuje a nechce se mýlit. Toho se drže, kéž se náš vedoucí rozum stále ubírá přímou cestou, a svůj úkol vykoná.
Každá bytost stačí si k spokojenosti, dařílí se jí dobře. Rozumné bytosti se daří, neukládá-li si v hromadě svých představ ani nic klamného ani nejasného, zaměřuje-li své snahy jen na činy obecně prospěšné, touží-li jen po tom a vystříhá-li se jen toho, co záleží na její vůli, a ráda-li přijímá vše, co jí uděluje společná příroda celého světa. Vždyť je sama částí tohoto celku, jako přirozenost listu náleží k přirozenosti byliny; jenže tam přirozenost listu je část přírody necitlivé a nerozumné, která je sama plna překážek. Lidská přirozenost je však část přírody neznající překážek, rozumné a spravedlivé. Hle, vždyť uděluje všem podíly stejné a podle hodnoty, podíly času, hmoty, síly, příčinnosti a zážitků. Při tom však nepřihlížej k tomu, zda u každého najdeš naprostou rovnost jednotlivých vlastností, jak se druží k sobě, nýbrž zda úhrn jich všech u jedné se shoduje s úhrnem týchž vlastností u druhé bytosti.
Spoutané vnímání, zlo přirozenosti živočišné. Spoutání pudu právě tak zlo přirozenosti živočišné. Je pak ještě leccos jiného, co stejně poutá a poškozuje ústrojí rostlinné. Právě tak je i spoutání rozumu zlo bytosti rozumné.
Přenášej nyní tohle vše na sebe. Pojímá tě slast nebo strast? To bude věc vnímání. Povolil jsi pudu a narazil jsi na překážku? Hoviš-li pudu bez výhrady, již to je zlo, vždyť jsi bytost rozumná! Cítíš-li to však jako zjev obecný, nejsi proto ještě poškozen ani omezen. V činnosti rozumu vlastní přece ho nespoutává nikdo jiný. Vždyť se ho nedotýká ani oheň ani železo ani tyran ani rouhání, zhola nic! Jakmile vznikne koule, zůstává kulatá.
Sociálni koheze jako neutralita.
5. říjen 2024 | 15.36 | rubrika:
Zkratky
Komunitni projekty a sociální koheze:
Komunitní projekty hrají klíčovou roli ve stavbě sociální koheze. Posilují vazby mezi lidmi, vytvářejí pocit sounáležitosti a společného cíle, a tím přispívají k harmonickému fungování společnosti.
Jak komunitní projekty podporují sociální kohezi:
Společná práce:
Projekty, které vyžadují aktivní zapojení obyvatel, jako je úklid parku, renovace komunitního centra nebo organizace lokálního festivalu, dávají lidem příležitost pracovat společně na něčem prospěšném. Tím se posilují vztahy, vzájemná důvěra a pocit sdílené zodpovědnosti.
Sdílení zájmů a hodnot:
Projekty zaměřené na kulturu, sport, vzdělávání nebo dobrovolnictví přitahují lidi se společnými zájmy a hodnotami. Společné aktivity a diskuze vedou k hlubšímu porozumění a respektu mezi lidmi z různých sociálních skupin.
Podpora sociálně znevýhodněných:
Komunitní projekty často cílí na pomoc lidem v obtížné životní situaci. Zapojením se do takových projektů mohou obyvatelé projevit solidaritu a empatii, a tím přispět k sociální inkluzi.
Zlepšení kvality života:
Projekty, které se zaměřují na vylepšení životního prostředí, infrastruktury nebo služeb v komunitě, přispívají k celkovému blahobytu obyvatel. Lepší životní podmínky vedou k větší spokojenosti a stabilitě společnosti.
Příklady komunitních projektů, které podporují sociální kohezi:
Komunitní zahrady.
Společné pěstování zeleniny a ovoce spojuje lidi různých věkových kategorií a sociálních pozic.
Dům mládeže.
Nabízí mladým lidem prostor pro setkávání, volnočasové aktivity a rozvoj talentů.
Kurzy a workshopy:
Poskytují příležitosti k učení, sdílení znalostí a rozvoji dovedností.
Festivaly a kulturní akce.
Propojují lidi a oslavují místní kulturu a tradice.
Dobrovolnické programy.
Umožňují lidem pomáhat druhým a přispívat k blahu komunity.
Komunitní projekty jsou nepostradatelným nástrojem pro budování sociální koheze. Poskytují platformu pro setkávání, spolupráci a sdílení, a tím přispívají k harmonickému a inkluzivnímu fungování společnosti.
Je důležité podporovat a rozvíjet komunitní iniciativy, abychom mohli společně budovat silnější a soudržnější komunity.
Rovnováha v silách.
9. září 2024 | 13.17 | rubrika:
Zkratky
Reakce k článku zde:
https://radimvalencik.pise.cz/11791-vize-jakou-potrebujeme-998.html
Základem těchto úvah je rovnice a její funkce.
I v tomto případě jde o definici rovnice a její funkce a uspořádaní v prostoru a čase.
Opět malý příklad z právní teorie.
Říká se , že hl. líčení se bude konat před soudem a nikoliv u soudu. Z toho je zřejmé, že nositelem práv a poviností ( """kompetencí""" )je fikce právnické osoby, soud. Právnická osoba, je rovnicí a tedy nositelem funkce a nikoliv naopak. Soudce je funkce a aplikuje rovnici v souladu s dalšími algoritmy.
Problém je v neexistenci a skutečnosti domnělé ,oproti skutečnosti časově vázané a sjednocující.
Existence dvou celostních celků je equilibristicum formalistické a reakce parazitické.
Otázka:
Lze směnu , výměnu energie uzdravit ? A co to pro akademickou obec znamená ?
EROR nebo ERoi ?
8. září 2024 | 12.17 | rubrika:
Zkratky
Nedá mě, se nepozastavit nad rozhovorem s Marketou Šichtářovou,viz.link níže.
Ekonomické zhodnoceni výroby, neboli EROI.
Co to vlastně je ? Cituji, z wiki :
" ERoEI je zkratka pro anglický termín
Energy Returned on Energy Invested (někdy se uvádí také EROI –Energy Return On Investment).
Jedná se o bezrozměrnou veličinu, danou podílem energie získané z nějaké energeticky významné činnosti, technologie nebo látky, vůči energii do ní vložené, např. veškerá energie vložená do nalezení ropy a vyprodukování nafty, nebo růstu a sklizni surovin a následnému získání biopaliva.
Termín ERoEI se většinou vyskytuje tam, kde se hovoří o energetické výnosnosti paliv a zdrojů energie. "
Co tedy znamená Green Deal v praxi ?
Zjednodušeně řečeno, to může znamenat, ovládnout zdroje energie a výroby na globální úrovni. Lépe řečeno, vytvořit takový tlak, aby došlo k závislosti na zdrojích a výrobcích z ruk mocných bez spolupodíleni se člověka, obyvatel v jeho zemi. Velmi jednoduše řečeno
ČSSR byla a stále zůstává jako ČR vyspělou technologickou zemí a především zázemím. Takový papírek v podobě emisní povolenky , může a dle mě devalvuje a degraduje široké spektrum odvětví , ale i technické vzdělanosti na poli výzkumu a inovativních technologii. Mluvě o přístupu k takovým vědeckým výzkumům i možnosti realizace bez nutnosti závislosti na vykořisťující straně.
Co bude tedy dál , pokud si zníčíme pod nohama možnost, tvořit produktivni kapitál ? Co se stane s budoucnosti, ve které se z ČR stane de facto příživník ? Mluvě o řetezu, který obejme naší zemi a my budeme jen štěkacím psem svého nedobrovolného pána ?
Rozhovor:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Posouvat-co-vydrzime-Utahovat-srouby-Sichtarova-odhalila-jak-skutecne-bude-fungovat-Green-Deal-760513
Ryba smrdí od ocasu.
20. srpen 2024 | 13.35 | rubrika:
Zkratky
Hledáme hlavu a hle , hlava jak měňavka.Přesídlila do ocasu nebo na ocas. Takto stručně a jasně, tvrdíc opak na rozmezných provincií, může kvalifikovat novou strategii špíny světa.
Soustředim se na určitost, ztráci člověk neznalý dějů, přehled pod nohama. Ač kračíc kupředu levá , most změni krok na kupředu pravá.
Neopatrnost pozorovatele , je klamem mysli a pro sledujíciho obraz klamu ( pr.za vše "reklamu").
Špina světa drži těžiště, které nevlastni a vlastnit , nemůže. Zpřetrhávaním nitek pavoukovi, přinese čas , ale nikoliv řešení.
Pouze a jenom architekt doby, má přistup ke klíčům a tedy času i ději. Prosim tedy, ať si špína světa spřáda své osnovy. Nechme špínu dělat špínu, ale použijme prst pod jménem Ukazováček a zvoljme : " Ten a tamten taky " . Přitom v klidu připravujme přízi na provazy.
Přijde druhá vlna a ukáže dalši obrazy pod stejným těžištěm. Uzavřete vědomí pod kontrolu rozumu a opuste city zvrácené, překroucené, zmatené. Napojte sílu na světlo. V noci ovládejte démony, vytáhněte lebky a kalichy krve ze zbytky trnů. Po cestách zametených však nechoďte.
Válka o radost.
18. srpen 2024 | 00.26 | rubrika:
Zkratky
Na počátku všeho, je radost. Vlastně i tak by šlo , začít psát knihu historie a dějin zároveň. Neboť není - li pravdou, že nádhera nemůže vyvěrat s radosti, nemůže být ani pravda, že ohavnost, vyvěrá ze zla.
Zmátli jsme sebe samé a nebo jsme zmateni ? Podívejme se nebo spíš poslechněmi si sebe samých, jak a o čem mluvíme, co děláme a o čem, jak a o kom smýšlíme. Nebo si položme otázku. Jsme dostatečně depresivní ? Slovo samotné, je mnohem celistvějším obrazem nás samých. Vždyť pochází li něco od tlaku , stlačení, nemá nám to , ukázat skutečnost jaká je ?
Ne, protože v rozhovorech pocházejících většinou od veselých apod., často člověk slyší: " Jsi depresivní " .
Boj o radost, je darem deprese. To ona by nás měla učit, ale na místo vlastních zkušeností, přebíráme tichou poštu např. psychologů, psichiatrů a samovolených šamanů, co ? Mluvě o kastovních guru.
Vážně ? Hmm....to jsou mi dítka. Jeden na ofiko opiátech a druhy na ne ofiko halucinogenech.
Ten, kdo člověka uči dnes, je bezcitná bestie. A ten,který předával nauky, byl vražděn , týrán, umlčován a všemi možnými "radostnými" metodami ničen.
Jo, hlavně člověče nebuď depresivní.
Poz. Deprese
Označení „deprese“ pochází z latinského depressio (doslova „stlačení, potlačení“)
O čistotě a spícím.
10. srpen 2024 | 11.25 | rubrika:
Zkratky
Nudí mě poslouchat člověka, který mluví o duchovní čistotě a na kurzech sebepoznání si učtuje zlaťáčky. Irituje mě svět , ve kterém člověčenstvo mluvi o změnách nutných ve vědomi a pak sedne do auta a odjede. Všichni tito lidé jsou spící a nadále šíré matičce zemi rakovinou. Stejně tak voda ze studánky pro lepši pocit a hovno a Ariely pro ryby či raky. Samsára s Nirvánou tleskají a Kálí si mne ruce, jak skvěle to vymyslila. A její vojosko jogínské ? Jen šudři blbosti. Takže takhle, je pro všechny ty skvělé a hodné lidi svět v pořádku a zlý jsou Ti , co připomínají , že vědomi se nezískává, ale dosahuje.
Copak jsme všichni poblouzněni obrázky a texty umělé inteligence, která nemá páru o esenci života ? Proč Vy akademici hlavně, protože právě po Vás lidstvo papoškuje, hovoříte o nahém člověku, pobíhajícím po pralese jako o primitivovy ( od slova primát ) ?. Copak Vám udělal nebo matičce zemi ? To Vy, my ubližujeme a né oni. Kolik etnik je vyvrážďováno , zachranářským týmem v bílých plaštích a laboratořema kradoucíma pradávné znalosti ? Jen si vzpomeňte na světlé vědomce v příkladu Antonína Vojtěcha Friče a kmen Bororo. Částečne ztvárněno v kinematografickém počinu " Akce Bororo".
Dnes na místě divotvorných a zcela unikatních stromů, stojí "la capital Brasil" se svou dominantou sochy Christa. Ach pradědové před amurských dob, byl to dobrý nápad s knihou Bi-ble ? Alespoň však díky za skrytý odkaz.
Parazit je na tom stejně jako Lev, Orel apod. Potřebuje žrát a žrát. Vezmeme-li však potravu mláďatům, pojdou i rodiče.
A to je přesný a trefný řešení dnes a tady. Jenže spící mluví a mluví v Morfeových souvětích a přidaváji stížnost , že je to vše těžké apod. Prosím Vás , co je těžké na tom, nekrmit nenažraného ? Miska je to pořád ta samá a váha stará, ale přesnějši než čas.
Zpověď k sobě.
9. srpen 2024 | 07.11 | rubrika:
Zkratky
Nesnaším svět lidí ve kterém dominuje přetvářka, lži a ponižování. Slovo nesnaším , vůbec není silné slovo, naopak velice vystižné a především trefné. Nebo snad není pravda, že Vrána k Vráně sedá, černá nebo bílá ? Že protiklady se přitahují ? Že nesnášenlivost je opakem snášlivosti ? Vždyť je přeci pravdou, že slepice co nesnáší z jara, není v pořádku.
A vy plni pochopení a studovaný, vlezte vědomci na hrb se svými definicemi a prázdnými slovy o skutcích. Jak se takový skutek pozná , říká buď ztracený a nebo navedený. Copak by to bylo za koncovku, do kteté písneš a vyjde hlas bez pravdy o tom co umíš ? To by ten svět , byl úplně mimo. Tak tomu ve své celistvosti není a ku radosti nahých a vědomých, nemohlo ani nikdy být
Jak je to slovo nesnášenlivost vděčné , v tak primitivní době dnes a tady. Majákem na ostrově cti, respektu i pochopení dobrého a zlého. Nemohu milovat , co nesnaším. Nechci, se zavděcit falešnému vztahu. Žádný obdiv, žádnà váha pro člověka. Slýchám, jednou takovou formu vysvětlení a pak zase jinou a tak už pàr let na zpět. Nemám už ani chuť a sílu si zvykat. Marnivost nad marnivostí.
Jak hodně špatně na tom je člověk, možná bytost kdo ví, která je schopna o jednoduché skutečnosti napsat knihu o sta tisící slovech bez života ? A co čitatel ? Snad lépe, hledáli dálné dálavy. Zle, aby našel štěstí. Vůbec si nejsme rovni. V právu a ve snech teoretiků snad. Kdepak ideje řekú, uschla holka , uschla a žádná mrtvá, živá voda nepomůže. To jen davová psychóza se vyhne na chvíly dávno neodkladnému, neobejditelnému, neporušitelnému. Co se nesnaši ,to se vylučuje. Žádný jing a jang..To ty dojmy , protivové. Ale děti za to přece nemohou. Prostě jsou vždy děti první a těch druhých a tak už od stvoření světa , člověka.
Lidi jsou psycho dav bez ctnosti, mravů a skutků hodných obdivu a inspirace. Trosky chodíci sem a tam jak zboži na pásu. Melou a melou, lžou a vymyšlej s přetvářkou jací jsou skvělý a hodní a hlavně , že duchovní. Nic z toho, když skutek smrdí po zapáchajícím žrádle v ledničce nebo dokonce přimo na stole. Čučíci na boha jménem bedna a preferující " dalismus" , před vlastní rodinou. Kde jaká smradlavá štětka pachnoucí po voňavce a když ne po voňavce tak pachu jiného kokota.
Nasrat na tenhle svět. Ať to raději pojde ať mají co ohrožení supové co žrát.
Neni pomoci tam kde neni vůle a sebe přiznání zkaženosti a ohavnosti, plížící se jak posranej jezuita, co si vytřit prdel neumí.