Počátky bankovnictví v Čechách a na Moravě.
30. srpen 2024 | 09.02 | rubrika:
Právo
Kontribučenské fondy na Moravě.
Jaromír Sedláček.
Kontribučenských fondů na Moravě je asi 400 v úhrnné sumě ca. 22 milionů Kč, což bylo do nedávna absolutně více než v Čechách a relativně ovšem daleko více. Kdežto v Čechách připadá na jeden soudní okres ca. 93.000 Kč ze základního jmění býv. kontribučenských fondů, na Moravě přes 300.0% Kč. Nesmíme zapomenouti, že reservní fondy v Čechách činí ea. 40 milionů kč, kdežto na Moravě pouze ca. 3 miliony. Leč i po této korrektuře je situace na Moravě příznivější, poněvadž na jeden okres připadá na Moravě ca. 350.000 Kč a v Čechach pouze ca. 280.000 Kč. Při tom musíme vziti za kcrrekturu jednak malou možnost tvoření reservních fondů na Moravě, jednak menší territoriální rozsah a tak můžeme přijíti k číslici ca. 1U millionů větší na Moravě, totiž s takovým číslem možno počítati, uvedeine-li obě na základnu ekonomického využití fondů těchto po způsobu českém, t.j. možno počítati pro Moravu se zakladnou ca. 490.000 Kč na okres, t. j. ca. o 100% více než v Čechách. Leč posune se ještě ve prospěch Moravy, když připočítáme k těmto fondům i jmění kontribučenských spořitelen. Tolik podotýkám pokud jde o základnu této úvahy.
Úkolem této úvahy je zodpověděti na otázku. jakým způsobem mohly by se dosavadní kontribučenské fondy proměniti v peněžni ústavy podobné okresním hospodářským záložnám v Čechách.
Část prvá.
“ Právní povaha kontribučenských fondů. "
Kontribučenské fondy na Moravě jsou zbytkem starých patrimoniálních dob. Základem svazku patrimoniálního bylo rozdělení půdy v rustikál a dominikál. Rustikál byl rozdělen v selské a chalupnické usedlosti, které se skládaly z podstaty pozemkové (nedělitelné) a vedlejších pozemků oddělitelných a v dílcích zcízitelných (walzende Grůnde). S rustikálními usedlostmi spojena byla různá reálná břemena, která vyvazením v roce 1848 byla zrušena. S usedlostmi těmi spojena byla různá práva, tak najmě ke společnému užívání určitých pozamků, s čehož se vyvinul jednak obecní statek, jednak singularistické jmění, anebo služebnosti na obecním jmění.
Zdroj:
Časopis pro právní a státní vědu 1933
Ústava 1920
29. srpen 2024 | 13.27 | rubrika:
Právo
Vydáni 1923 koncový list.
$ 132
Pokud ve městech a okresích, v nichž jest usedlý značný zlomek státních občanů československých, náležicích k menšinám náboženským, národním a jazykovým, mají býti určité částky vynaloženy na výchovu, nabořenství neb lidumilnost z veřejných fondů podle rozpočtu statního, rozpočtů obecních neb jiných veřejných, zabezpečuje se těmto menšinám v mezích všeobecných předpisů pro veřejnou správu platných přiměřený podíl na požitku a používání
$ 133.
Provedení zásad paragrafů 131 a 132 a zvláště vymezení pojmu „značného zlomku“ vyhrazuje se zvlástním zákonům.
$ 134
Jakýkoli způsob násilného odnárodňování je nedovolený. Nešetření této zásady muže zákon prohlásiti za jednání trestné.
T G. Masaryk v. r .
Tusar v r.
Staňek v r.
jeko ministr pošt a telegrafů a v zastoupení nepřitomného ministra vnitra
Houdek v.r.
jako ministr pro zásobování lidu a v zastoupení nepřítomeného ministra veřejného zdravotatnictví a tělesné výchovy a nepřítomnéo ministra pro sjednoceni zákonodárstvi a organizace správy v republice Československé.
Dr. Beneš v r.
Sonntág v r.
Dr Heidler v. r
Klofáč v.r.
Habrman v. r.
Dr Winter v. r.
Prášek v.r.
Dr Franke v. r.
Dr. Veselý v. r.
Hampl v. r.
Zemské zřízeni
28. srpen 2024 | 09.41 | rubrika:
Právo
0 čtvrtém stavu království Českého, jmenovitě o městech.
A. XXXIV.
Co se královských měst dotýče, takové jsme My všecky, i jedno každé z nich, tak dalekau milostí obdařili, že jsme je ovšem zase za Jeden, a tak za čtvrtý stav, milostivě přijiti ráčil. Však naproti tomu oni společně, i jedno každé z nich, kromě měst Plzně a Českých Budějovic (kteréž jsme My od takového břemena a platu proto, že jsau Nám v té předešlé rebelii vždycky věrní zůstali, osvobodit ráčili z jednoho každého u nich v městě svařeného aneb z jiných měst k nim přivezeného a v nich vydaného sudu piva, jeden zlatý, po šedesáti krejcařích počitajíc, ungeltu aneb posudného, nyní i na budaucí věčné časy do Naší komory královské, k Naší aneb budaucích králův dispositi bez přestání skládati a odvozovati povinny býti mají.
A. XXXV.
A jakož jsau od starodávna nemalá nedorozumění a spory mezi stavem panským a rytířským 8 jedné, též Pražany a jinými královskými městy z strany druhé byly, a ti potom v létu od narození Syna Božího 1517. skrze smlauvu, jenž se Svatováclavská jmenuje, porov náni a na místo postav ení byl: protož tomu milostivě chtíti ráčíme, aby již Jmenovaná smlauva předce v své podstatě zůstávala, a v tom ve všem, co tímto Naším Obnoveným královským Zřízením Zemským naprav eno neb vyzdviženo není,
V historii internetového deníku Idnes, nalezneme toto:
"Ředitel Bezpečnostní informační služby Michal Koudelka se stal brigádním generálem pro jižní Čechy. Fiktivní hodnost mu z recese udělil jihočeský hejtman Martin Kuba při Koudelkově návštěvě na krajském úřadě. Ředitele BIS dlouhodobě odmítá prezident Miloš Zeman jmenovat skutečným generálem, zamítl už šest nominací od vlády.
Koudelka v pátek na krajském úřadě v Českých Budějovicích přednášel studentům jihočeských gymnázií. Několik desítek posluchačů pozval na akci v projektu Jihočeských nadějí Kuba. „Při té příležitosti jsem ho jako hejtman povýšil do hodnosti brigádního generála,“
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/michal-koudelka-reditel-bis-vyznamenani-fikce.A210611_122118_domaci_pmk
Canada ca
27. srpen 2024 | 19.37 | rubrika:
Právo
Zajimavá je konstituce Kanady s domenou canadia.ca
a Constitución de Canadá establece ciertos principios fundamentales del país. Es una monarquía constitucional y el soberano es el rey del Reino Unido, representado en Canadá por un gobernador general. El país está organizado según el principio del federalismo que prevé una división de poderes entre el parlamento federal y las provincias. El sistema político se basa en el sistema Westminster. La constitución protege los derechos humanos, en particular a través de la Carta Canadiense de Derechos y Libertades. La
constitución también prevé un principio de separación de poderes que garantiza la independencia judicial de los tribunales.
La constitución se compone principalmente de tres elementos: textos constitucionales, decisiones judiciales y convenciones constitucionales. A diferencia de muchos países, la constitución canadiense no está consolidada en un solo documento[1], se distribuye en unas pocas decenas de textos, siendo los principales las leyes constitucionales de 1867 y de 1982. A través de decisiones judiciales, la constitución incluye principios constitucionales implícitos. El derecho constitucional canadiense es la rama del derecho que estudia la constitución.
Zdroj:wiki
Pokud srovnáme událost z r. 1867 , zavedením zemskeho práva a vzniku dne 15. Března Rakouska-Uherska, všímavým dojde proč M.Zeman v roce 2017 , převzal zněni zřízení zemského od V. Putina v Soči.
ve fondu máme tisky z roku 162, viz
https://mzk.knihovny.cz/Record/mzk.MZK03-001279807
https://mzk.knihovny.cz/Record/mzk.MZK03-001042383
Uvaděný dar byl ale podle všeho opisem,viz
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zeman-ovcacek-putin-dar-dokument-obnoveni-zrizeni-zemskeho-kopie-opis-original.A171122_213406_domaci_fka
https://www.lidovky.cz/domov/hodnota-putinova-daru-kopie-obnoveneho-zrizeni-zemskeho-neni-nic-vzacneho-tvrdi-historici.A171122_111152_ln_domov_ele
Člověk zdroj moci a korupce
17. srpen 2024 | 16.14 | rubrika:
Právo
Živme úředníky a korporaci a oni na nás budou parazitovat a utlačovat.
Jsme vážně tak hloupí ? Vypadáto, že stupidní. Otázka je, kdo víc.
Text níže, je převzatý a plně jej , cituji:
"
Stát v právních vztazích vystupuje jako právnická osoba. To znamená, že stát ručí za rozhodnutí Úředníků. Úředník si nedovolí jít proti Ústavě a mezinárodnímu právu, protože ví, že jde proti celému státu v právních vztazích. Stát Úředníkovi nedovolí dělat si co chce, Úředníka vyhodí, nebo zavře.
V korporaci ČR je každý úřad právnickou osobou a v právních vztazích vystupuje každý Úřad sám za sebe. Víme z praxe, zkorumpovaný městský úředník drží s zkorumpovaným krajským úředníkem a s nimi drží soudní systém, který je taký zkorumpovaný, protože není žádný stát, který by je zavřel. Úředník ruší svým majetkem. V korporaci je vše majetek, všechno je obchod a lidi jsou zdroje.
V korporaci je daleko víc zločinu než ve státu. Je potřeba konat a vzdělávat úředníky. Podvodem jsme byli okradeni vedením korporace a tzv. úředníci posloužili jako užiteční "blbci".
Jako arijci a slovani, máme kon "Nemáme pána a nejsme paní".
Noam Chomsky: https://vlnovagenetika.cz/holograficke-lingvisticke-a-vlnove-vlastnosti-dna/
"
Sídlo korporace ČR, první část.
2. srpen 2024 | 16.01 | rubrika:
Právo
Úvod.
Od zimy léta 2020 se prokousávám korporacemi ve všeobecné teorii práv. Chtěl bych o nich psát a na příkladech z praxe ukázat, že není stát jako korporace a korporace jako stát. Ale také trochu pomoci porozumět , v " kom, čem " dnes každý člověk žije.
Korporace jako takové, byly formovány ke konci 19.st. právními teoretiky i v právu českém a to na základě potřeb, rozvíjejíc se bankovních záložen.
Říkalo se jim Kampeličky, ve Francii "Banque agricole coopérative ". Název pochází od F.C.Kampelika z pol.19 st. a de facto znamená " družstevní záložna ".
Byla to taková bankovní sociálni evoluce ve finačním trhu, připravujíc půdu, aby orati se mohlo, jak to cítíme dnes.
Z všeobecných zásad teorie právní vyplívá, že každá korporace - tělo jako prostor pro naplnění účelu funkce, musí mít své sídlo. Chytré a to proto, že vše je zjeveno v zrnku písku.
Prostě jádro pudla je v jádru. Jádro, jest v právním pochopení funkce korprace, tedy sídlo korporace. Centrum pravního chápaní všeho dění. Tedy každá korporace, ať už jde o korporaci obchodní, či ve veřejném zájmu, potřebuje ke své legitimitě sídlo.
Proto při zkoumáni "statusu quo" korporace ČR, jsme se zaměřili na sídlo ČR.
Abych to zkrátil. Jestvuje brána v Ústavě, kde se píše o Praze jako hlavním městě ČR. Může tedy být sídlo, hlavní město Praha ? Odpověď zní , nemůže.
A proto jsme oslovili Úřad vlády, aby nám občanům, "věřitelům " v právní uspořádání, posloužil. Jak to dopadne ?
První část. Dotaz.
Komunikaci mezi občanem a Úřadem vlády, který je součástí státního účelu veřejno právní korporace Česká Republika.
Vycházíme ze zákoné úpravy o obecním zřízeni dle zákonu č.Zákon č. 128/2000 Sb.Zákon o obcích (obecní zřízení)§ 2, odsek (1) Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Vše začalo 27.6.2024 prostým dotazem, adresovaným ku emailu" posta@vlada.gov.cz "v tomto znění:
" Dobrý den.
Žádám o sděleni úplného znění sídla veřejno právni korporace Česká Republika.
Předem děkuji.
Maxim Romero "
Pozn.
Celé znění není jen Praha, Hradec Králové, Tesco,ČEZ, apod, ale Název, adresa, č.p. (č.o.) , PSČ a IČO.
Odpověď přišla dne 1.7.2024 z adresy essl@vlada.gov.cz a nebyla vůbec překvapivá:
"Úřad vlády České republiky
Oddělení administrativní podpory ...
Čj. 43354/2024-UVCR
Vážený pane Romero,
Úřadu vlády České republiky bylo doručeno Vaše elektronické podání. ve kterém se dotazujete na úplné znění sídla veřejnoprávní korporace - Česká republika.
Z Vašeho podnětu není zdejšímu úřadu zcela jasné, který z orgánů máte na mysl, proto Vám niže sdělujeme sídla nejvyšších orgánů státní správy a vlády.
1) Pražský hrad — Kancelář prezidenta republiky, Hrad | nádvoří č. p. 1, Hradčany 119 06 Praha 1. htips./www.hrad.cz/cz/konkakty
2) Úřad vlády ČR — nábřeží Edvarda Beneše 128/4. 118 01 Praha 1 - Malá Strana
3) Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky — Sněmovní 4, 118 26 Praha 1 — Malá Strana, htips//www.psp.cz/saw/hp.saw7k=20
4) Senát Parementu České repubíky — Valdštejnské náměstí 17/4. 118 01 Praha 1
S pozdravem
Bc. Helena Khorel
Mgr. Martina Toulová
vedoucí oddělení administrativní podpory Odbor komunikace
Uřed vlády České repuběiky. nábřeží Edvarda Benode 4. 11801 Prahe 1 ústředna 224 002 111. posta@vlade.cz, datové schránka: Víse33 "
Nevšiml jsem si, že bych se ptal na orgány těla-korporace i když i ty mají svá sídla. Buď jako ekonomické subjekty korporace, jak tomu je u všech ministerstvech nebo jako např. Úřad vlády, viz.celé znění adresy. Jde přeci o legitimitu.
Položil jsem tedy dotaz upřesňujíc, o co jde a něco na víc a tamtéž:
" Dobrý den.
Upravíc dotaz, ptám se takto;
Kdo je adresátem při podáni žaloby na Veřejno právni korporaci Česká Republika ?
Nemáme zájem žalovat orgán, ale právnickou osobu-Veřejno právni korporaci Česká Republika před civilním soudem.
Děkuji.
S pozdravem atd.
Opět jsme se nedočkali a žalobu, nevíme kam podat. Prý se máme obrátit na , cituji : " vybraného právníka " . To by mě zajímalo, kolik by taková konzultace s AK či " vybraným právníkem " stála. Snad p. Gerloch ? Posuďte sami z odpovědi ze dne 3.7.2024 z tamtéž.
" Čj. 43847/2024-UVCR
Vážený pane Romero,
Úřadu vlády České republiky bylo doručeno Vaše doplňující elektronické podání, ve kterém
sdělujete, že hodláte žalovat Českou republiku jakžto právnickou osobu a dotazujete se, kdo je
adresátem.
Dovolte mi nejprve poděkovat i za Váš doplňující dotaz. Ráda bych Vás upozornila, že působnost
Úřadu vlády ČR se řídí ustanovením § 28 zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných
ústředních orgánů státní správy České republiky ve znění pozdějších předpisů. Úřadu vlády ČR
přísluší plnit úkoly spojené s odborným,organizačním a technickým zabezpečením činnosti vlády a jejích orgánů. Není tedy v kompetencích zdejšího úřadu sestavovat žalobní návrhy při civilních sporech občanů. Pokud chcete žalovat Českou republiku v civilním soudu, je nutné uvést příslušný státní orgán, který jednal či opomenul jednat a způsobil Vám škodu. Může se jednat např.o ministerstvo, konkrétní úřad nebo jinou organizační složku státu. Přesné označení závisí na povaze sporu.
Aby bylo zajištěno správné a úplné označnení žalovaného, dopročuji Vám konzultaci s Vámi
vybraným právníkem.
S pozdravem
Bc. Helena Khorel
Mgr. Martina Toulová
vedoucí oddělení administrativní podpory Odbor komunikace "
Jak bych to jen řekl: " Tonoucí se stébla chytá ? "
...pokračování ? Bylo.
Konec první části.